Geloof, hoop, liefde - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Nine Wildt - WaarBenJij.nu Geloof, hoop, liefde - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Nine Wildt - WaarBenJij.nu

Geloof, hoop, liefde

Blijf op de hoogte en volg Nine

09 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Woensdag 9 maart

Om 8.10 uur gingen we richting stage. Het was regenachtig weer, maar dus een fijne dag om te werken. We hebben stage gelopen en hebben een lijstje gemaakt van dingen die wij in onze stagetijd graag willen doen. Zo schreven we bijvoorbeeld op dat we veel dingen willen schoonmaken, verjaardagskalender willen maken, dekbedden en hoezen kopen, vergadering met caremothers houden en een muurschildering willen bedenken ect. Vandaag was het weer tijd dat de oudere kindjes in bad gingen. Judith en ik hebben de meisjes in bad gedaan en hebben ze ook even lekker laten spelen in bad. De meeste vonden dit leuk, maar zodra er eentje begon te huilen, begon de ander ook. Ze zijn het natuurlijk ook niet gewend vanuit thuis en dan is het al sneller spannend. Op een gegeven moment waren de laatste twee kindjes aan de beurt. Ik tilde de eerste in het bad, maar tot grote verbazing begon ze staand te plassen, terwijl ze allang op de wc kon plassen en deze ook gewoon in de ruimte te vinden was. Het kan gebeuren natuurlijk, maar erg jammer voor ons. We hebben het bad schoongemaakt en opnieuw gevuld voor de laatste twee kindjes, waarvan een nieuw kindje.. Dit in bad plassen was even een baal momentje, haha. Verder was het leuk op stage en Chris kwam nog even langs en stelde voor om in de middag weer op huisbezoeken te gaan. Dit vonden wij natuurlijk interessant en een duidelijke ja was het antwoord. We zijn weer bij verschillende huizen langs gegaan, dit keer 14 huizen bezocht. Het was erg interessant en heftig. Deze huisbezoeken bleven mij natuurlijk wel bij, maar een huisbezoek van de dag ervoor is mij toch wel echt het meeste bijgebleven. Toen we terugkwamen van de huisbezoeken zijn we gaan eten en daarna ben ik lekker gaan slapen.

Donderdag 10 maart

De dag stage vloog echt voorbij vandaag! Ik heb lekker met de kindjes gespeeld, maar ben ook begonnen aan een schoonmaak beurt. Ik heb samen met een paar andere studenten het kleed dat altijd op de grond ligt bij de baby’s flink schoongemaakt. Pas in het gesprek met Chris hadden wij aangegeven dat er veel te weinig wordt schoongemaakt door de caremothers en dat dit veel vaker moet gebeuren. Vandaag zag ik hier wel verandering in, want Sofie ging binnen ineens alles schoonmaken. Harstikke goed van haar, waarschijnlijk heeft Chris het hier met hun overgehad en ik was zo blij toen ik dit zag gebeuren. Voor de kinderen is hygiëne zo ontzettend belangrijk dat schoonmaken gewoon een belangrijke prioriteit is op de hospice. Vandaag zijn we kleren gaan kopen voor bepaalde kindjes. Ik heb kleren gekocht voor Sannah, omdat zij mijn financieel adoptie kindje is. Ik heb leuke kleertjes voor haar gekocht, die ik binnenkort bij haar thuis ga afgeven. Ik vond het super leuk om dit uit te zoeken en we zijn er ook een middagje mee zoet geweest, haha. Verder zijn we nog naar de spar gegaan en hebben we wat kleine boodschapjes gedaan. Toen we nog een hoedenwinkel inliepen vroeg een vrouw aan mij of wij uit Holland kwamen. Wat leuk dat ze dat aan ons zien en horen! In de avond hebben we lekker gegeten en zijn we daarna bij Anniek en Lieke op de kamer een film gaan kijken. Het was erg gezellig en we keken de film ‘Mama Mia’. Erg leuk om deze weer een keer te kijken!

Vrijdag 11 maart

Vandaag hebben we stage gelopen tot 11.00 uur. Ik had de kleren die ik voor mijn financieel adoptie kindje gekocht had meegebracht naar stage. Ik heb ze ongezien van andere kinderen bij haar aangepast, zodat ik ze eventueel nog kon ruilen in de winkel. Gelukkig zat alles goed en zag het er erg schattig uit. We hebben maar tot 11.00 uur stage gelopen, omdat Lynette had gevraagd of wij mee wilden helpen bij voorbereidingen op een bruiloft. Lynette is namelijk een weddingplanner en ze vond het leuk als wij hierbij gingen helpen. Toen we aankwamen bij de boerderij waar ze morgen gaan trouwen, stonden mijn ogen al verbaast van alleen al het huis en de tuin. Lynette had ons van tevoren al verteld dat het bij die boerderij nog mooier was dan onze B&B, terwijl dat al een paradijsje op zich is. Judith en ik hebben samen de bogen van de pilaren versierd. Dit hebben we gedaan met groene takjes en daarna met bloemen. Het was veel werk, maar erg leuk om te doen! Verder hebben we met zijn allen de tafels gedekt in te tent met al het servies dat ze hadden. Wat was het een mooi eindresultaat en wat waren de mensen enthousiast! Toen het donker werd, gingen de lichtjes aan en zag je alles echt in een feeststemming. Ik heb een erg leuke dag gehad en was rond 20.00 uur weer thuis. Ik heb toen nog avondeten op en ben daarna met papa en mama gaan bellen, ook omdat ik graag wilde weten hoe het met oma was. In het begin was dit erg gezellig, maar daarna werd ik wel verdrietig om oma. Oma heeft namelijk beginnende dementie en ik moet ervanuit gaan dat zij niet thuis meer kan gaan wonen. Dit is natuurlijk erg vervelend om te horen, want zoiets zie je toch niet aankomen.. Gelukkig kwam Anouk naar buiten om te vragen hoe het met mij ging en kwam nadat ik op had gehangen iedereen naar mij toe gestormd. We hebben een tijd gepraat over hoe ik mij voelde en over de situatie waarin oma zich bevindt. Dit keer zat iedereen op mijn bed, maar zo gaan we regelmatig meerdere bedden af als iemand zich niet fijn voelt. Gelukkig hebben zij mij goed gesteund en helpt iedereen elkaar. In de avond heb ik mijn blog nog bijgehouden en ben ik na een dag vol met indrukken lekker gaan slapen.


  • 12 Maart 2016 - 12:10

    Jose Kaspers:

    Hoi nine,
    We lezen regelmatig je verhalen, fijn om te horen dat alles goed gaat.
    Geniet ervan en veel plezier straks met de rondreis met je moeder.
    Groet, Jose

  • 13 Maart 2016 - 13:57

    Nine De Wildt:

    Hoi Jose,
    Ah leuk om te horen!
    Heel erg bedankt, gaat vast goed komen!
    (:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nine

Actief sinds 04 Feb. 2016
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 5594

Voorgaande reizen:

07 Februari 2016 - 07 Februari 2016

Stage Viljoenskroon

Landen bezocht: