Midweek Suncity - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Nine Wildt - WaarBenJij.nu Midweek Suncity - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Nine Wildt - WaarBenJij.nu

Midweek Suncity

Blijf op de hoogte en volg Nine

29 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Maandag 29 februari

Om 07.45 uur gingen de wekkers af, omdat we om 8.00 uur zouden ontbijten. We aten een ei, met erg veel kaas ertussen. Om 9.00 uur zouden we aanrijden naar Suncity, maar dit is later geworden. Hier in Afrika zijn ze namelijk niet zo van de tijd, wat soms wel lastig kan zijn.We zijn in twee auto’s naar Suncity gereden, eentje bestuurt door Lynette en de ander door Gerald. Onderweg zijn we nog gaan tanken. Dit verliep heel anders als in Nederland, want hier werkte mensen die de benzine in jouw auto deden. Verder hebben we een tussenstop gehad in Potchefstroom waar we even mochten shoppen. Dit was van 11.00 uur tot 12.00 uur. Ook dit liep weer uit, maar daarbij moet je je gewoon aanpassen. Potchefstroom is de plaats waar wij ok heen gaan als we gaan stappen. Ook in het centrum waar we dus mochten shoppen was het erg westers en luxe. Zodra je met een tas een andere winkel in ging werd hij met een band strak dichtgemaakt zodat diefstal voorkomen wordt. Toch ging het alarm af toen wij de winkel uitliepen. Dit bleef aan de gang, dus ik moest mijn bonnetje laten zien en mijn spullen. Ook werd ik bij de supermarkt tegengehouden en moest ik mijn bonnetje weer laten checken. Het viel wel op dat dit alleen bij blanke mensen gebeurde. Ik heb een paar slippers, een rok en een shirtje gekocht voor slechts 9,00 euro. Het was allemaal erg goedkoop daar! Vervolgens zijn we door gereden naar Suncity. Het was totaal zo’n drie uur rijden vanaf de B&B, maar door de mooie omgeving vloog die drie uur echt voorbij! Onderweg zagen we nog twee krottenwijken voorbij komen, terwijl Suncity daar echt maar zo’n vijf minuten vanaf ligt. Toen we aankwamen op de plaats van bestemming zijn wij alles klaar gaan zetten in de huisjes. We hadden twee huisjes. Een huisje voor Lynette en Gerald en eentje voor ons. Eigenlijk zouden er twee van ons bij Lynette en Gerald gaan slapen, maar na een verbouwing van bank en bedden hoefde dit niet meer en sliepen wij met zijn allen. Het leek wel een slaapfeestje bij ons binnen, gezellig met zijn allen. We hebben gegeten bij het restaurant tegenover ons huisje, een sushi restaurant. Ik houd niet van sushi, dus heb ik famous feesh and chips op. Ik vond het erg lekker, ook al eet ik in Nederland nooit vis. Verder heb ik een bubbelgum milkshake op en een ice thee, allemaal voor 102 rand. Moet je nagaan hoe goedkoop dat was, als je weet dat 17 rand 1 euro is! Na het eten zijn we het park gaan verkennen. We liepen het restaurant uit en er kwam al een taxi busje langs. Dit taxi busje heeft ons naar het zwembad gebracht dat na is gemaakt als strand. Het is een erg groot park, met meerdere zwembaden, hotels, huisjes ect. Allemaal midden in de natuur en erg mooi gemaakt allemaal! Dieren zoals aapjes lopen hier gewoon rond, dus we moeten echt zorgen dat de ramen van de huisjes dicht blijven. We zijn bij het water gaan kijken, dit heet Valley of the waves. Dit was erg mooi en toen we hier weer vanaf kwamen gingen we weer door naar het volgende. We liepen op een brug, helemaal verlicht en met allemaal olifanten beelden erop. Toen we hierop liepen hoorden we ineens veel geluiden. Er begon een show, met Afrikaanse dierengeluiden. Echt super mooi om te horen en te zien. Je had grotten waar dieren in gemaakt waren, deze begonnen allemaal licht te geven. Zo mooi als hoe het eruit zag, kan ik helaas nooit laten overkomen via een blog.. Verder zijn we nog een doolhof in gegaan, wat normaal gesproken 30 minuten duurt. We hadden dit in 15 minuten gedaan met veel lachen, gieren en brullen. Ik ben weer op de grond gaan zitten. Omdat ik het anders in mijn broek deed. Door de reactie van Elvie, omdat ze zag dat een gang doorliep wilde ze ons waarschuwen. Dit ging nogal hard, maar iedereen schrok en daardoor dus ook van elkaar. Omdat het al donker was en je niet om de hoek kon kkijken was het al behoorlijk spannend. Niet dat het een spooktocht was, maar dat gevoel kreeg je soms wel, haha. Dat schrikken van ons allemaal was waarschijnlijk hilarisch om te zien, maar helaas staat het moment niet op film. Dominique had een schaafwond opgelopen, doordat ze langs de muur schaafde toen ze zo erg schrok. Na het doolhof zijn we met de bus teruggegaan naar het huisje en zijn Elvie, Dominique en ik nog even gaan zwemmen. Daarna zijn we lekker gaan slapen.

Dinsdag 1 maart

Om 07.30 uur had ik mijn wekker gezet, maar ik werd voor die tijd al wakker. Ik heb mijn bikini aangetrokken en ben bij het zwembad gaan liggen. Erg lekker op de vroege ochtend. Op een gegeven moment kwam Anouk aangelopen en vroeg ze of ik de apen bij ons huisje ook had gezien. Maar helaas, deze waren mij voorbij geschoten. Om 8.30 uur zijn we gaan ontbijten. Een ontbijt kon je het eigenlijk niet noemen, want we hadden een broodje met kip erin en friet erbij. Het was lekker, maar als ontbijt eet ik toch liever iets anders. We moesten erg lang wachten op het eten, maar dit had dus denk ik ook te maken met het feit dat wij de normale menu kaart kregen en niet de ontbijt kaart. De maaltijden die we bestelden waren dus erg groot en meer dan een ontbijt. We hebben een safari geboekt, voor 16.00 uur. Daarna zijn we naar het zwembad gegaan, wat leek op een echt paradijs. Het was echt super mooi daar en er waren veel glijbanen te vinden. We hebben lekker gezwommen tot een uur of 13.30 uur en zijn toen weer terug gegaan naar ons huisje. Ik heb lekker gedoucht en me klaar gemaakt voor de safari. De safari was echt ontzettend mooi. We zaten met ons 7 en nog andere mensen in een jeep. We hebben veel dieren gezien, namelijk: leeuwin, olifant neushoorn, giraffe, zebra, luipaard, nijlpaard en antilopen. Dat we het luipaard zagen was erg bijzonder, want dit komt namelijk niet vaak voor. Hij zat eerst stil op de weg, maar vervolgens liep die weg richting de bomen. Hij zat lang op een plek, zijn oren begon hij te bewegen en ik dacht dat hij een ander diep op het oog had. Lange tijd hebben we gekeken, maar hij bleef zo zitten. Erg mooi om te zien! Na de safari zijn we gaan eten. Dit duurde erg lang, want het park is erg groot met veel verschillende eettentjes. Uiteindelijk na veel gezocht te hebben, hadden we een goed tentje gevonden en aten we pizza. De pizza was erg klein, dus hadden we er nog een broodje hamburger bij besteld. Dit broodje vond ik helaas echt niet lekker. Na het eten zijn we terug gegaan naar het huisje en kwam Lynette nog even bij ons langs. Daarna hebben we de bank weer uit elkaar gehaald en heb ik mijn bedje klaar gelegd. Vanavond was het mijn beurt om in de woonkamer te slapen.

Woensdag 2 maart

We hebben om 8.30 uur ontbeten en zijn daarna met een busje naar de berg gegaan. We gingen namelikj via een kabelbaan van de berg af, waar ik echt super veel zin in had. Toen we boven aan de berg kwamen agen we dat het wel heeeel erg hoog was. De kriebels kwamen nu wel een beetje in mijn buik, maar toch had ik er erg veel zin in. Het uitzicht was super mooi, aan de ene kant van de ebrg zag je Suncity en aan de andere kant van de berg hing de kabelbaan. We waren met meerdere mensen en Anouk en ik gingen als eerste van de kabelbaan af. Dit was omdat Anouk het erg spannend vond. Ik werd als eerst aan de kabelbaan gehangen en van staan wat in het begin zo was werd je ineens opgehangen. Dat moment was erg eng, want ineens hing je aan de kabelbaan en kon je geen kant meer op. Dit had ik ook niet zien aankwamen waardoor het even harder aankwam. Vervolgens werd Anouk naast mij gehangen en zijn we vlot daarna van de kabelbaan gegaan. Het ging erg hard, namelijk zo’n 120 kilometer per uur. Het uitzicht was super mooi en eng was het eigenlijk helemaal niet. Na ons volgden de anderen en dit was leuk om te zien. Nadat iedereen geweest was zijn we met het busje teruggegaan naar het park. We zijn toen naar het krokodillenpark gegaan waar veel grote krokodillen leven. Dit park was ook in Suncity. Ik heb een baby krokodil vastgehouden waar ik in het begin veel zin in had. Maar toen Anouk voor mij was, de man de krokodil niet goed aannam waardoor de krokodil viel en in paniek raakte, vond ik het wel even spannend om nog te moeten. Natuurlijk heb ik dit wel gedaan en het voelde best apart. Het scheelde wel dat zijn bek dicht zat, zodat hij niet kon bijten. Na het krokodillenpark bezocht te hebben, zijn we naar Valley of the Waves gegaan waar we nog lekker hebben gezwommen. In de avond zijn we weer naar het sushi restaurant gegaan, heb ik mijn famous feesh and chips op en bestelde ik een milkshake als toetje. Verder heb ik nog een cheese cake gedeeld met Elvie. In de avond zijn we op tijd gaan slapen, vannacht sliep ik in bed samen met Lieke.

Donderdag 3 maart

Ik werd wakker na een vervelende nachtmerrie. De tweede keer dat ik hier in Afrika droom over een oorlog.. Verder heb ik lekker gedoucht en heb ik mezelf klaar gemaakt voor weer een dagje safari. Dit keer een safari met eigen vervoer, namelijk met Lynette en Gerald mee. Ik zat samen met Anouk, Judith en Dominique in de auto bij Lynette. Het was ontzettend leuk en we hebben weer veel dieren gezien onderweg. We hebben ontbeten in een restaurant midden in het park. Je had hierbij uitzicht op de natuur en de dieren. De dieren liepen gewoon voor ons gezicht. Lynette heeft onderweg veel verteld en we hebben gestopt op de momenten dat we dat wilden. Op een gegeven moment zijn we stil gaan staan, hebben we de airco uitgezet en hebben we geluisterd naar de stilte. Er waren alleen geluiden te horen van een paar insecten die we hoorden en van de wind die door de bladeren heen blies. Verder hoorden we letterlijk niks, wat erg bijzonder was. Ik heb weer erg genoten van de safari en heb bij het restaurant ook nog een leuk souvenir gekocht. Namelijk een beeldje met vier gezichten van hout. Toen we terug gingen zijn we nog even lekker gaan zwemmen, want dit kon vandaag maar tot 16.00 uur. Ik heb nog een lekker ijsje gehaald en we zijn daarna naar een traditioneel dorp gegaan. Dit is nagespeeld en is ook te vinden in het park. We kregen uitleg over de verschillende bevolkingsgroepen en hebben daarna een muziek/dans voorstelling gekregen. Dit was leuk om te zien en vooral toen een paar van ons naar voren werden gehaald. Daarna zijn we terug gegaan naar ons huisje en heb ik weer even gedoucht. We zijn uit gaan eten, want waren meegevraagd door Lynette en Gerald. We aten in een hotel hier in Suncity en het was erg luxe en mooi allemaal. Aan het zwembad kregen wij een tafeltje. Heel erg leuk, een top avond gehad en daarna nog genoten van onze laatste avond in Suncity. Ik ben namelijk cocktails gaan drinken met Judith, Anniek, Lieke en Elvie. Helaas vond ik ze echt niet lekker, maar hier hebben we wel veel lol doorgehad. Rond 0.30 uur ben ik gaan slapen.

Vrijdag 4 maart

Vandaag werd ik rond 08.45 uur wakker. Het was al best laat, want we hadden de wekker eigenlijk al veel eerder gezet. Maar helaas doorheen geslapen.. Om 10.00 uur zijn we aangereden richting huis. Ik zat voorin naast Lynette. Ik had lekker geslapen in de auto, totdat ik ineens wakker werd. Ineens begon Lynette hard te hoesten waardoor ik wakker schrok. Oh sorry lieffie werd wel 10 keer tegen me gezegd, ze vond het zo erg, haha. Ik heb nog gesprekken gehad met Lynette over de apartheid hier in Zuid-Afrika. We hebben het gehad over Nelson Mandela en over Robbeneiland, waar ik binnenkort nog een bezoekje ga brengen! 13 april ga ik namelijk voor 8 dagen met de andere studenten naar Kaapstad(:
Rond 14.00 uur kwamen we thuis en heb ik mijn tas weer uitgepakt. Ik heb de foto’s op mijn laptop gezet en ben ze natuurlijk meteen gaan kijken! Hier had ik me in Suncity al op verheugd. We hebben gegeten en hadden een lekker toetje, namelijk malva cake. Ik ben laat gaan slapen, want viel niet in slaap.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nine

Actief sinds 04 Feb. 2016
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 5597

Voorgaande reizen:

07 Februari 2016 - 07 Februari 2016

Stage Viljoenskroon

Landen bezocht: