Avontuurlijk dagje - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Nine Wildt - WaarBenJij.nu Avontuurlijk dagje - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Nine Wildt - WaarBenJij.nu

Avontuurlijk dagje

Blijf op de hoogte en volg Nine

27 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Zaterdag 27 februari

De wekker ging om 9.00 uur. Erg vroeg, maar ik had totaal geen problemen om op te staan! Het zonnetje scheen al door de gordijnen heen en toen ik buiten kwam werd ik al vrolijk van de strak blauwe lucht. Een heerlijk dagje om te gaan varen! We zijn in twee auto’s naar het vakantiepark gereden waar de kennissen van Lynette verbleven. Het was een mooi huisje aan het water. Hier lag een speetboot waar wij deels van de middag mee hebben gevaren. De kennis van Lynette had ons uitgenodigd om een dagje te komen varen. Dit is natuurlijk al harstikke leuk dat wij daarvoor uitgenodigd worden! We mochten ineens meer dingen gaan doen, wat wij helemaal niet verwacht hadden. We begonnen op de jetski, ik was als 6 de aan de beurt en vond het echt super gaaf. De eerste 4 gingen met FC mee op de jetski, een jongen die het al goed beheerste. Vervolgens stopte hij en gingen de andere die nog aan de beurt waren samen met Bibi op de jetski. Hij beheerde het minder goed dan FC en dat was na de eerste ronde samen met Anouk (die al doodsbang was voor het water) al te merken. Twee keer vielen ze om, wat er vanaf de kant natuurlijk hilarisch uitzag. Vervolgens was ik aan de beurt. Mijn vertrouwen was wat minder, aangezien ze de ronde ervoor twee keer omvielen. Gelukkig verliep alles zo als het hoorde, maar ik moet zeggen dat ik Bibi wel erg goed vastgehouden heb. Jeetje wat ging dat hard, maar wat vond ik dat leuk! Ik had zo de hele middag op de jetski willen rondcrossen. Nadat we de gave rit op de jetski gehad hadden, gingen we op een band achter de speetboot. We hadden twee banden, waar een van de jongens op lag en op de ander lag een van ons. Dit ging echt ontzettend hard, maar ook dit heb ik natuurlijk niet voorbij laten schieten! Bibi op de ene band en ik op de ander werden me meegesleurd door de speetboot. Vervolgens knalden onze banden vol tegen elkaar aan en vloog Bibi eraf. Dit had ik nooit verwacht, Nine die nog op de band ligt en gespierde Bibi die eraf vliegt. Ik vond het echt super leuk om te doen, het was echt heel erg gaaf! We zijn, nadat we een lange tijd op de boot te hebben gezeten, terug gevaren naar de kant. De bbq is vast aangezet voor de lunch die wij na onze derde activiteit zouden hebben. We zijn naar een plek gelopen waar een lang touw hing aan een boom en waar wij het water in konden via dat touw. Het was dus net tarzan die wij vervolgens na gingen doen. Ik stond op de band, kijkend naar beneden waar ik moest springen. Ik had het handvat aan het touw vast en sprong. Ik hing in de lucht en sprong in het water op het moment dat dat moest. Erg leuk om te doen en zeker een aanrader voor de gene die het niet durfden. Anouk, die haar angst had overwonnen en die uiteindelijk zelfs vaker dan 1 keer gesprongen had! Op een na heeft iedereen gesprongen, erg leuk! Nadat we dit gedaan hadden zijn we gaan eten. We hebben broodjes op met worstjes van de bbq. Daarna zijn we weer de speetboot opgegaan en zijn we met drie personen op een grote band gegaan achter de boot. Dit ging ook hard, maar het gevoel van eraf vallen had ik hierbij niet. Je lag best wel relax op het water, maar dat komt ook wel een beetje omdat ik in het midden lag. De gene links en rechts naast mij hadden het toch wel zwaarder moet ik zeggen(; Gelukkig waren we niet gevallen en hadden we het met veel gelach goed volgehouden. Het drietal na mij was wel gevallen, maar vooral het er vervolgens weer op komen leverde veel strijd op. Wat hebben wij gelachen vanaf de kant. Dominique die in het water lag en die vervolgens aan twee armen werd getrokken om weer de band op te komen, maar wat echt voor geen meter lukte. Wat deden Lieke en Anniek hun best, werd er ook nog voorgesteld dat ze Dominique beter bij het zwemvest konden pakken. Nou je had het gezicht van Dominique niet willen zien toen het zwemvest trekken van start ging, haar gezicht verdween zowat onder het zwemvest dat natuurlijk harstikke zwaar was door al het water. Helaas, ook dit was geen optie. Na veel gedoe had de goede samenwerking toch overwonnen en konden we weer verder. Na weer een lange tijd op de boot te hebben gezeten, vaarden we terug en hebben we via de boot nog gekeken hoe FC en Bibi gingen waterskiën. Ook dit was erg leuk om te zien en vooral erg knap van hun. Wat hebben wij een leuke dag gehad op het water, genoten van alle geniale en leuke momenten en vooral de gezelligheid. Het was echt een top dag vol met leuke dingen en super lieve mensen. Natuurlijk hebben wij nog een groepsfoto gemaakt, wat te zien is bij mijn foto’s. Toen we om 18.00 uur weer terug reden naar de B&B, hebben we om 20.00 uur pasta gegeten. Gemaakt door Gerald en erg lekker. Daarna ben ik nog lekker gaan douchen en heb ik mijn blog van de afgelopen dagen weer even bijgewerkt. Morgen de tas inpakken en ons klaarmaken voor een midweek Suncity. Slaap lekker!

  • 28 Februari 2016 - 18:40

    Doret:

    Hoi Nine,

    Je verslagen zijn erg leuk. Het lijkt mij een te gekke stage:).
    Ook je vrije tijd benut je goed, al vele leuke activtieiten ondernomen.
    Fijn voor je dat het nog een aantal weken duurt.
    Geniet er maar van.

    Heel veel groetjes uit Nederasselt.

  • 03 Maart 2016 - 21:59

    Gerry:

    Hoi Nine,
    Dat is genieten zo te horen!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Groetjes Gerry

  • 05 Maart 2016 - 22:14

    Rietje:

    He Nine,
    Wat een te gekke stage-tijd heb je daar!
    Geniet met volle teugen!
    Veel liefs vanuit 't koude en natte Bergharen.
    Rietje


  • 13 Maart 2016 - 14:03

    Nine De Wildt:

    Leuk dat jullie mijn verslag lezen!!
    Dankjewel allemaal !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nine

Actief sinds 04 Feb. 2016
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 5617

Voorgaande reizen:

07 Februari 2016 - 07 Februari 2016

Stage Viljoenskroon

Landen bezocht: