De eerste indrukken - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Nine Wildt - WaarBenJij.nu De eerste indrukken - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Nine Wildt - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken

Blijf op de hoogte en volg Nine

11 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Donderdag 11 februari

Het is eindelijk zover! Vandaag om 10.15 uur vertrekt het vliegtuig, een rechtstreekste vlucht van 11 uur richting Johannesburg. Wat heb ik me lang verheugd op de reis! Vanmorgen om 04.45 uur ging mijn wekker, ik heb mijn laatste spullen gepakt en we zijn rond 5.30 uur aangereden richting Schiphol. Eenmaal aangekomen op Schiphol heb ik afscheid genomen van mijn gezin en zijn wij met zeven studenten richting het vliegtuig gelopen. De reis verliep goed en ging erg snel voorbij. De landing was niet echt fijn voor mijn buik, want hier heb ik helaas wel nog last van gehad. Toen we waren geland werden we opgehaald door Chris, hij stond ons met een bordje op te wachten waar Viljoenskroon ‘Hospice’ op stond. We zijn met een taxibusje naar de B&B gereden waar wij aankomende drie maanden verblijven. Toen we bij de B&B aankwamen stond Lynette ons op te wachten met haar hondje Mindy. Het was een erg aardige vrouw en de eerste indruk van de mensen en van de B&B was zeer goed. We zijn deels rondgeleid en alles was in een mooie Afrikaanse sfeer ingericht. Het was echt genieten toen we dit zagen! Vooral toen we de hoek om liepen en het zwembad verscheen, hier ga ik mij zeker wel vermaken aankomende tijd! (; Ik slaap op een vijf persoonskamer met vier andere klasgenoten. Verder hebben we nog een tweepersoonskamer waar de andere twee studenten slapen!


Vrijdag 12 februari

De eerste nacht in Zuid-Afrika zit er alweer op! Ik heb lekker geslapen en toen ik wakker werd om 10.30 uur scheen het zonnetje al fel naar binnen. Heerlijk was dat! Ik heb mijn spullen ingedeeld in de kast en heb alle lieve kaartjes, het schilderijtje van mijn gezin, de geluks engeltjes en natuurlijk de boekjes van mijn collega’s en vrienden op het schapje boven mijn bed gezet! Ik heb een eigen plekje op mijn kamer waar ik alle leuke dingentjes heb staan. Hierna ben ik lekker gaan douchen, zelfs met koud water omdat ik het zo warm had. We zijn rond 12.30 uur gaan ontbijten en de lunch zat in verband met de tijd in een. De tafel was gedekt en stond vol met allemaal eten, echt geweldig hoe luxe dit was! Verschillend soorten fruit, broodjes, boterhammen, yoghurt, spareribs zonder bot, crusli en verschillende soorten sapjes. We hebben allemaal genoten van ons eerste Zuid-Afrikaanse ontbijt en zijn daarna lekker gaan zwemmen. Lynette vertelde dat het nu 36 graden Celsius was en dat het morgen nog warmer zou worden. We hebben nog lekker rummikub gespeeld op onze handdoeken aan het zwembad en ik ben daarna nog mijn blog gaan schrijven. Rond 16.30 uur zijn we het geld gaan inwisselen naar rand, hebben we boodschappen gedaan en zijn we langs de sportschool en langs onze stageplek gereden. De eerste indrukken waren erg bijzonder. De township ligt erg dicht bij de rijke huizen wat apart was om te zien. Het viel mij op dat je veel blanken mensen ziet, veel meer als dat ik van te voren had verwacht. In de avond hebben we friet met vis gegeten. Het was erg lekker en erg gezellig aan tafel. Wat een vriendelijke mensen allemaal hier! Een medewerker van de sportschool kwam nog langs waar we erg leuke en lachwekkende gesprekken mee hebben gehad. Zo zijn we meegevraagd om uit te gaan dit weekend met hem en zijn vrienden. Verder hebben we een heel gesprek gehad over de verschillende 'enge en vieze'' dieren die we hier kunnen tegenkomen en hebben we het gehad over de sokkie sokkie dans. Hij zei al: 'In Nederland schijnt de zon om ons warm te houden en hier schijnt de zon om de mensen dood te branden', aangezien wij het overdag met zo'n 36 graden zeer warm vinden. Na een leuke avond gehad te hebben zijn we naar bed gegaan en lekker gaan slapen. Morgen gaat de wekker weer om 07.30 uur en maken we ons klaar om te kijken naar een paardenwedstrijd.

  • 12 Februari 2016 - 22:12

    Mama:

    Lieve Nine,
    Ik weet natuurlijk al veel via de app maar erg leuk om dit te lezen!
    Geniet er maar van meid.
    Heel veel liefs van mama

  • 13 Maart 2016 - 14:10

    Nine De Wildt:

    Dankjewel mama! (:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nine

Actief sinds 04 Feb. 2016
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 5630

Voorgaande reizen:

07 Februari 2016 - 07 Februari 2016

Stage Viljoenskroon

Landen bezocht: