El taxi - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Nine Wildt - WaarBenJij.nu El taxi - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Nine Wildt - WaarBenJij.nu

El taxi

Blijf op de hoogte en volg Nine

25 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Donderdag 25 februari

Vandaag alweer de en er laatste stagedag voordat het weekend gaat beginnen. Vandaag hadden we als idee om een leuke activiteit met de kinderen te gaan doen. We hebben wat rondgesnuffeld in de kast dat vol stond met leuke spullen. Helaas wordt hier veel te weinig gebruik van gemaakt en daar willen wij verandering in maken. We hebben voetballen naar buiten gedaan en zijn gaan stoepkrijten met de kinderen. In de tijd dat wij hier stage lopen zijn de kinderen nooit naar buiten gegaan om te spelen. Nu twee keer pas, omdat wij dit voorstelde. De kinderen zaten nadat ze lekker met het stoepkrijt gespeeld hadden letterlijk helemaal onder het stoepkrijt. Sommige kinderen gebruikten het stoepkrijt als eten wat natuurlijk niet de bedoeling is. We hebben lekker met de kinderen buiten gespeeld en je zag dat de kinderen ervan genoten. Wel is het gevaarlijk dat de kinderen buiten spelen op bloten voeten, want wij hebben op het schoolplein al regelmatig glas gevonden. Verder hebben we er sigaretten gevonden wat natuurlijk niet hoort op een speelplein! De tijd op stage ging erg snel voorbij, omdat we vandaag veel leuke dingen gedaan hadden. Toen we later weer binnen waren, gaf Sofia een van de caremothers les aan de kinderen. Dit was les waarbij de kinderen kennis leerden maken met de verschillende vormen. Rechthoek, cirkel, vierkant enz. Toen het pauze was, zijn we weer naar de B&B gegaan en hebben we lekkere wraps met kip op. De middag op stage vloog ook weer voorbij, want dit is altijd maar erg kort. Daarna hebben we nog boodschappen gedaan en heb ik mijn eerste magnum op hier. Om 19.00 uur hebben we gegeten en om 20.00 uur ben ik gaan skypen met Sanne. Ik vond het erg leuk om haar weer te zien en we hebben 45 minuten lang gezellig gepraat! Nadat ik geskypet had, ben ik samen met een paar andere studenten een film gaan kijken over windows of hope. Dit was een film dat wij kregen bij de voorbereiding op stage en omdat we toen alles op film zagen en nu alles in het echt hebben meegemaakt wilden we hem samen nog een keer kijken. Dit vond ik leuk om te zien! Daarna ben ik lekker gaan slapen.

Vrijdag 26 februari

Een uitgebreid ontbijtje stond voor ons klaar, maar toch heb ik de worstjes en het ei overgeslagen. Ik heb yoghurt en crusli op en we zijn om 8.00 uur richting stage gelopen. Vandaag ben ik de slaapkamer van de kinderen gaan schoonmaken wat ik vooral samen met Elvie en Dominique deed. Het beddengoed was al sinds december niet meer gewassen, dus hebben wij hier vandaag een begin aan gemaakt. De wasmachine was nog overstroomt, dus dat was erg fijn allemaal. Verder hebben wij de matrassen schoon gemaakt, want deze waren erg vies! De hoezen van de meeste kussens hebben wij vervangen en omdat nog niet alles gewassen kon worden op een dag hebben wij de bedden daarna opgemaakt met dekentjes die gebruikt worden in de hospice. Deze dekens worden normaal gesproken gebruikt als kleedjes waar kindjes op kunnen slapen als ze moe zijn, midden in het lokaal van de Hospice. Natuurlijk is wassen en drogen niet allemaal gelukt in zo’n korte tijd, dus zijn Judith en Elvie teruggegaan in de middag om de rest te wassen en schoon te maken. Het deel van het meisjesbed was klaar en de kussens van de jongens waren vandaag verschoont. De volgende keer is het andere deel van het jongens bed aan de beurt. Om 12.30 uur zat onze dag er al weer op en zijn we naar de winkel gegaan voor nog wat boodschappen en een lekker rolo ijsje. Daarna naar de B&B gelopen om lekker te lunchen. We hebben in de middag lekker spelletjes gespeeld en lekker kunnen zonnen. Wij hadden erg veel zin om in de avond weer uit te gaan, dus hebben wij dit geregeld. We zijn in de avond samen met Etienne naar Potchefstroom geweest waar we afgelopen vrijdag ook al waren. De neef van Etienne genaamd Brandon en een vriend van hem waren er ook bij en we hebben met zijn allen een gezellige avond gehad. De taxi alleen al was super leuk met harde muziek waar wij in de taxi al een feest van hadden gemaakt. Om 4.00 uur ben ik gaan slapen en morgen gaat de wekker weer om 9.00 uur. Morgen gaan we varen waar ik onwijs veel zin in heb! Slaap lekker!