Wat gaat de tijd toch snel! - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Nine Wildt - WaarBenJij.nu Wat gaat de tijd toch snel! - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Nine Wildt - WaarBenJij.nu

Wat gaat de tijd toch snel!

Blijf op de hoogte en volg Nine

18 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Donderdag 18 februari

Vandaag zijn wij alweer een weekje van huis weg! Wat gaat de tijd toch snel, maar wat hebben we nog veel leuke dingen en ervaringen voor ons! Vandaag hebben we maar een kort dagje gehad op stage. We hebben ontbeten en zijn daarna naar stage gegaan. Het was een leuke ochtend en het was wel even moeilijk om ineens weer te gaan. Om 10.00 uur zijn wij namelijk weer teruggegaan naar de B&B, omdat we vandaag gingen schieten bij een boer. Dit begon allemaal gisteren aan tafel, toen Anouk begon over schieten. Haar leek het namelijk erg leuk om dat een keer te gaan doen en omdat Lynette mensen kenden die dit deden mochten we daar heen vandaag. Gisteren meteen had Lynette die mensen gebeld en alles was geregeld. Het was ontzettend gaaf en we hadden er ook ontzettend veel zin in. We hebben verschillende geweren in onze handen gehad, wat natuurlijk wel even spannend was in het begin. Met de 30-06 (sniper), de 223 en een groot pistool hebben wij verschillende kogels afgeschoten. Natuurlijk was veiligheid erg belangrijk. Wij moesten een bril en een koptelefoon op om het geluid te dempen. Ik had totaal drie keer raak geschoten, het meeste van allemaal! Volgens Lynette was ik de champion, omdat ik meer raak had geschoten dan de twee gediplomeerde schieters. Dit noemen we dus gewoon even toeval, want ik en een geweer is niet echt 1 samen. Toen we na een tijdje teruggingen naar de B&B kwamen we onderweg nog een ezel en een zebra tegen in de weilanden. Ontzettend vreemd om dit ineens te zien, maar zo gaaf! Ik heb met mama gebeld wat natuurlijk ook weer even fijn was! We hebben even bijgepraat over de leuke ervaringen die wij hier al meegemaakt hebben en natuurlijk heb ik gehoord hoe het in Nederland is! In de middag hebben we tosti’s gegeten en heb ik drie uurtjes geslapen. Ik was moe, maar kwam er gelukkig weer fitter uit! We hebben nog geld gepind vandaag en lekker lasagne op als avondeten. In de avond hebben we iets super leuks gedaan! We hebben namelijk een 5 daagse trip naar Suncity en een 8 daagse trip naar Kaapstad geboekt! Hier hebben we echt ontzettend veel zin in! Verder heb ik oma nog aan de lijn gehad, hebben we even bijgepraat over hoe het hier is ect. en heb ik haar stem ook weer even gehoord! Altijd leuk om even te bellen met Nederland! Daarna ben ik deze blog gaan schrijven en ben ik lekker gaan slapen.



  • 20 Februari 2016 - 19:49

    Gerry:

    Nine, wat maak je toch veel mee. Gaat goed zo te horen. Leuk om je verslagen te lezen.
    Veel plezier nog

    Gerry

  • 21 Februari 2016 - 15:13

    Rietje:

    Hoi Nine,
    Wat een indrukken en ervaringen maak je mee!
    Ben jaloers op het warme weer dat je beschrijft. Hier is het koud en nat.
    Zo te lezen kun je veel voor de kindjes aldaar betekenen.
    Geniet ervan!
    Liefs van Jos en Rietje

  • 21 Februari 2016 - 15:18

    Rietje:

    Hoi Nine,
    Hier ben ik nog even.
    Heb je foto van het schieten bekeken........ Naast dat ik niet van schieten, geweren en wat daar omheen hangt, houd, kan ik het als oefentherapeut niet laten om te zeggen....... Let op je rug meisje, zorg dat je deze stevig en eronder houdt.
    Lieve groetjes van
    Rietje

  • 23 Februari 2016 - 17:50

    Nine De Wildt:

    Hoi Gerry,

    Het gaat inderdaad erg goed hier!
    Leuk om te horen, dankjewel!!

  • 23 Februari 2016 - 17:53

    Nine De Wildt:

    Hoi Jos en Riet,

    Dat maak ik zeker mee, ontzettend gaaf allemaal!
    Dankjewel!

    Haha en mijn rug op die foto komt door mijn reactie. Doordat dat schieten zo gigantisch hard ging en ik erg schrok dook ik naar achter! Vandaar dat ik er zo op sta.. Maar bedankt voor de tip! (:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nine

Actief sinds 04 Feb. 2016
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 5602

Voorgaande reizen:

07 Februari 2016 - 07 Februari 2016

Stage Viljoenskroon

Landen bezocht: