Aandacht en liefde - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Nine Wildt - WaarBenJij.nu Aandacht en liefde - Reisverslag uit Viljoenskroon, Zuid-Afrika van Nine Wildt - WaarBenJij.nu

Aandacht en liefde

Blijf op de hoogte en volg Nine

15 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Viljoenskroon

Maandag 15 februari

Om 7.00 uur ging de wekker. Het was erg vroeg vergeleken met de andere dagen, maar we zijn opgestaan en hebben ons klaar gemaakt voor de eerste stagedag. Ik had er ontzettend veel zin in en was erg benieuwd hoe alles zou lopen. We zijn om 08.30 uur opgehaald door Chris en zijn toen naar de Hospice gereden. Het gebouw van de Hospice zag er erg leuk uit en verschillende stagiaires hebben al leuke tekeningen gemaakt op veel verschillende muren. Wij krijgen met ons groepje ook een muur wat we zelf mogen pimpen. Hier zijn we nu al over aan het nadenken, want iets moois achterlaten op de Hospice is natuurlijk fantastisch! De sfeer in het gebouw zag er dus erg goed uit en ik vond het best wel modern. Vanaf drie jaar krijgen de kinderen Engels, wat ik wel goed vind. Je had een groep met baby’s, een groep met peuters en een groep met kleuters. Ik heb vandaag alle groepen bekeken, maar vond de groep van de peuters toch het leukste vandaag. Toen we onze cadeautjes, namelijk kleurplaten met kleurpotloden gegeven hadden waren de kinderen helemaal blij. Het was erg leuk om te zien hoe blij de kinderen zijn met iets kleins. Voordat de kinderen het cadeautje aan mochten nemen, moesten ze twee keer klappen in hun handen. Dit zijn leuke dingen om te zien. De kinderen hebben veel behoeften aan aandacht en liefde wat wij ze zeker weten gaan geven! Ik merkte ook dat er een meisje was die erg teruggetrokken was en zodra je het meisje wilde knuffelen, aanraken of oppakken trok ze zich terug en wilde ze dat niet hebben. Dit is iets dat mij opviel en dit zijn dingen wat je niet meteen los laat, maar waar je dieper over na gaat denken. Het kan natuurlijk goed haar karakter zijn, maar omdat je weet in welke omstandigheden de kinderen van de Hospice leven ga je hier wel meer over na denken. Het gaat een erg leerzame stage worden met veel ervaring, dat weet ik zeker! In de middag gingen de kinderen slapen en hadden wij pauze. Wij zijn terug gegaan naar de B&B waar wij een lekkere wrap gegeten hebben. In de wrap zat een tonijnsalade met tomaten en sla wat ik normaal gesproken nooit met veel plezier zou eten. Nu heb ik het wel gegeten waar ik erg trots op was, het was nog lekker ook!(: Na de pauze zijn wij voor anderhalf uur teruggegaan naar stage. De kinderen lagen nog te slapen toen wij aankwamen, maar daarna zijn we weer met de kinderen gaan spelen. We hebben de kinderen verzorgd en de eerste leuke foto’s zijn vandaag al gemaakt! Het was een leuke dag, maar helaas hebben we Dominique gemist na de pauze. Ze lag op bed, wat natuurlijk erg jammer was! Toen we terugkwamen van de Hospice zijn we gaan zwemmen en daarna was het de bedoeling dat we zouden gaan sporten. Onderweg naar de sportschool zijn we verdwaald en wisten we helemaal niet meer waar we heen moesten. Op een gegeven moment hebben we de moet om te sporten opgegeven en zijn we boodschappen gaan doen. Teruggekomen bij de B&B lagen we op bed met heerlijke Afrikaanse chocola, in plaats van een middagje gesport te hebben. In de avond heb ik mijn blog bijgehouden en hebben we lekker avondeten op. We aten echt super lekkere aardappelpuree, draadjesvlees, ertjes, worteltjes en mais. Verder hebben we een toetje op dat Lynette speciaal voor ons had gemaakt. Het was vers fruit met vla. In de avond heb ik even met papa en mama en Driek gebeld en heb ik een lange tijd met Lynette staan praten. Het was erg gezellig en heb goede gesprekken gehad, het ging veelal over de Hospice. Daarna ben ik naar bed gegaan en zijn we na een lange tijd gepraat te hebben lekker gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nine

Actief sinds 04 Feb. 2016
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 5603

Voorgaande reizen:

07 Februari 2016 - 07 Februari 2016

Stage Viljoenskroon

Landen bezocht: